كمال درويش :"فلوس تحت الترابيزة" أفسدت انتقال أبو تريكة للزمالك

الخميس، 04 مايو 2017 01:46 م
كمال درويش :"فلوس تحت الترابيزة" أفسدت انتقال أبو تريكة للزمالك محمد أبو تريكة نجم الأهلى الأسبق
كتب أحمد توفيق

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

كشف كمال درويش رئيس نادي الزمالك السابق ، القصة الكاملة لفشل صفقة انتقال محمد أبو تريكة لاعب النادى الأهلى الأسبق لصفوف القلعة البيضاء قبل الانضمام للقلعة الحمراء.

وقال كمال درويش لـ"اليوم السابع" إن محمد أبو تريكة كان قريبا للانتقال لنادى الزمالك قبل رحيله للأهلى، لكن هناك بعض الكواليس فى المفاوضات أدت لفشلها لتتحول وجهة اللاعب للقلعة الحمراء .

وقال كمال درويش : "قصة أبو تريكة أن هناك أشخاص داخل نادي الترسانة طلبوا الحصول على مبالغ من تحت الترابيزة للموافقة على اتمام الصفقة وانتقاله للزمالك وهو ما رفضته" .

وأوضح كمال درويش : "أبو تريكة كان يريد التوقيع للزمالك وأى لاعب محترف دائما يبحث عن أكثر الفرق فى الإمكانيات الكبيرة وإذا كان أبو تريكة استمر فى الترسانة دون الانتقال للأهلى لم نكن نسمع عنه فى الوقت الحالى" .










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 7

عدد الردود 0

بواسطة:

مصراوى

من حبة ربه

انت فاكر لو كان ابو تريكة راح الزمالك كان بقة هوة ابو تريكة خريج الاهلى دة من حسن حظة طبعا دة ربنا بيحبة كان زمانة زى بندق ولا جمال حمزة ولا عبد الحليم العندليب ولا ولا ولا ولا زناطير

عدد الردود 0

بواسطة:

شادى الفيشاوى

احترم تاريخك

ياراجل حرام عليك ...اية اللى بتقولة. دة ... انت لسة فاكر تقول كدة ... انا بجد كنت بحترمك من فترة على اساس انك راجل اكاديمى لكن الان سقط من نظرى ... لما قلت ان ناى الزمالك هو نادى القرن وكمان فلوس ابو تريكة.... د درويش بجد احترم تاريخك وبطل الكلام الهايف دة...

عدد الردود 0

بواسطة:

أهلاوي

كلام غريب

مع كل الاحترام للدكتور كمال درويش فهذا الكلام معناه أن الأهلي دفع من تحت الترابيزة و إلا ما تمت عملية انتقال أبو تريكة ، وهذا كلام غريب جدا لأن الأهلي لا يفعل ذلك و لأن الدكتور يعتمد على ضعف ذاكرة الناس فقد انتقل محمد عبد الواحد في ذات المرحلة الزمنية من الترسانة إلى الزمالك ، فهل دفعوا من تحت الترابيزة ؟ المسألة ببساطة أن الزمالك كان أمامه الاثنان ولكنه لم يقدر امكانيات أبو تريكة و فضل عبد الواحد.

عدد الردود 0

بواسطة:

Fahmy Hassanin

رد علي ا لا سيد كمال درويش

كلامك عن ابو تريكه الآن ، ليس له موقع من الإعراب .. اللاعب انتقل للاهلي وتألق ، ثم اعتزل من سنوات وحضرتك تركت رئاسة النادي وجاء بعدك رئيس ثم رئيس والدنيا فيها آلاف الناس ممكن تتكلم عنهم والاف المواضيع ممكن تتكلم فيها .. ياتري ايه اللي فكرك بابوتريكة وصفقة انتقاله التي مضي عليها مايقرب من 20 عام ،، لك في نفوس الناس وقار واحترام رجو ان تحافظ عليهما ..ولا تركب موجه الناس اللي بتتكلم عمال علي بطال بمناسبة وبغير مناسبة .

عدد الردود 0

بواسطة:

A.Kamal

تحت الترابيزه

كمال درويش رئيس مجلس اداره(سابقا) جمعيه التعاونيه للبناء و الاسكان لاعضاء نادي الزمالك بمدينه 6 اكتوبر سؤال واحد ياتري ضميرك مرتاح بعد ما سبت المشروع مديون للبنوك و جهاز المدينه و من اكثر من 15 سنه الي اليوم اكثر من 1200اسره مالكه للوحدات ضاع حقهم و امولهم بعد توقف المشروع وحجز البنك عليه ------- ياتري الفلوس اللي دفعناها كامله للشقق هي كمان راحت مع الترابيزه حسبنا الله و نعم الوكيل وصدقني حق الناس دي هياخدوه و انا افضل يكون في الاخره وهي كلها ايام و هنموت و نتقابل امام ربنا

عدد الردود 0

بواسطة:

حسام المصري

..... ياراجل عيب على سنك.. يبتاع نادي الأرن .....

.... بعد 15 عام جاي تتكلم عن ذلك فعلا خريج المختلط ... انت نسيت انك حكم عليك في جريمة تخل بالشرف الامانة يا لص المؤلفات ... مشنت برضه السبب في الهري في موضوع نادي الأرن ياقرن .. اصح يا شيخ احنا بالقرن الواحد والعشرين مش بالأرن بتاعك الماضي افق يبتاع المخلط انت فاض معندكش شغلانه الا اكلام السخيف مثلك ....

عدد الردود 0

بواسطة:

ابو مصطفى

ربنا رحمه

الحمد لله انه راح الاهلى

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة